Znowelizowana wersja Metodyki badań psychologicznych w zakresie psychologii
transportu stanowi efekt współpracy zespołu psychologów z Instytutu Transportu
Samochodowego oraz specjalistów w dziedzinie psychologii transportu. Rewizja
poprzedniej wersji podyktowana była między innymi zmianami w Ustawie
o kierujących pojazdami wprowadzonymi w 2019 roku, dotyczącymi badań
kandydatów do szkół przygotowujących do zawodu kierowcy, a także osób
rozpoczynających szkolenie w tym kierunku, ponadto a przyrostem badań
obcokrajowców, które to badania stwarzają szereg wyzwań natury metodycznej.
Celem nowelizacji było także rozszerzenie i upowszechnienie wskazówek do
prowadzenia diagnozy psychologicznej wśród różnych grup kierujących, z uwzględnieniem
osób o ograniczonej mobilności (z niepełnosprawnością, seniorów).
Podręcznik uzupełniony został o propozycje metod posiadających adekwatne
opracowania psychometryczne, opisane w podręcznikach, pozwalające psychologowi
na prowadzenie badań w pełni zgodnych z uwarunkowaniami prawnymi.
Podobnie jak pierwsze wydanie, także i obecne przeznaczone jest dla szerokiego
grona czytelników. Pomimo, iż głównym odbiorcą będą psychologowie wykonujący
badania w zakresie psychologii transportu, niniejsza propozycja może być również
wsparciem dla słuchaczy studiów podyplomowych z przedmiotowego obszaru.
Diagnoza w psychologii transportu nie dotyczy bowiem jedynie badań
psychologicznych stanowiących podstawę wydania orzeczenia, ale często stanowić
może także podstawę do pracy nad wzmocnieniem lub/i kompensatą występujących
deficytów, a z całą pewnością tworzy podwalinę do pogłębionej psychoedukacji,
która ma bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo.
W sprzedaży tylko dla psychologów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów psychologicznych
Zamówienia, wraz ze skanem dyplomu, można składać w Sekcji Informacji Naukowej i Wydawnictw ITS: wydawnictwa@its.waw.pl
Niniejsza monografia stanowi interdyscyplinarne ujęcie zagadnień wynikających z usuwania substancji szkodliwych za pomocą reaktorów katalitycznych ze spalin silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym stosowanych w pojazdach samochodowych. Zakres pracy ze względu na wymagania objętościowe musiał być ograniczony do omówienia podstawowych zagadnień związanych z budową i eksploatacją reaktorów katalitycznych. Przedstawiono podstawowe zagadnienia katalizy heterogenicznej w tym etapy katalitycznej reakcji heterogenicznych, zjawiska dyfuzji i adsorpcji gazów oraz reakcje kontaktowe. Scharakteryzowano budowę reaktorów samochodowych w tym, kinetykę reakcji katalitycznych, przepływ masy gazów w reaktorze oraz konwersję substancji szkodliwych. Przedstawiono charakterystyczne cechy budowy i problemy eksploatacyjne reaktorów utleniających i trójfunkcyjnych oraz reaktorów pułapek tlenków azotu i reaktorów selektywnie redukujących tlenki azotu. Zasygnalizowano możliwości wspomagania pracy reaktorów zimną plazmą. Omówiono sensory sterujące i monitorujące pracę reaktorów katalitycznych.
Zamówienia można składać w Sekcji Informacji Naukowej i Wydawnictw ITS: wyślij wiadomość
|