Polityka jakości ITS
Podstawowym obszarem działania Instytutu Transportu Samochodowego są badania naukowe, prace rozwojowe i wdrożeniowe oraz usługi w obszarze bezpieczeństwa, ekonomiki, ekologii i informatyzacji transportu drogowego. Głównym celem tych działań jest opracowanie nowych rozwiązań technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych w wymienionych obszarach.
Strategicznym celem Dyrektora ITS jest zapewnienie zleceniodawcom rzetelnych i obiektywnych wyników prac prowadzonych zgodnie z przyjętymi zasadami, gwarantującymi ich odpowiednio wysoki poziom merytoryczny. Cel ten realizowany jest poprzez:
- ustawiczne podnoszenie kwalifikacji niezależnego, wysoce etycznego personelu,
- rozwój zaplecza laboratoryjno-technicznego,
- zapewnienie bezpieczeństwa informacji, na każdym etapie ich przetwarzania,
- prowadzenie działalności w sposób bezstronny i nie uleganie naciskom komercyjnym, finansowym i innym zagrażającym bezstronności,
- prowadzenie działalności w sposób przeciwdziałający wystąpieniu zachowań korupcyjnych,
- terminowe wykonywanie prac.
Szczegółowe cele jakościowe określane są w trakcie spotkań kierownictwa oraz przeglądów zarządzania. System Zarządzania Jakością zapewnia spójność działań wszystkich komórek organizacyjnych Instytutu i opiera się również na sprawnie funkcjonujących systemach w akredytowanych laboratoriach badawczych, w jednostkach certyfikujących oraz w jednostce inspekcyjnej.
Zobowiązuję wszystkich pracowników do znajomości niniejszej polityki, jej przestrzegania oraz do stosowania zasad ustalonych w obowiązujących dokumentach systemowych. Wdrożony System Zarządzania Jakością jest zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2015-10. System jest stale doskonalony dzięki poddawaniu go systematycznym auditom i przeglądom.
Za prawidłowe funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością odpowiada Pełnomocnik Dyrektora ds. Jakości, działający w moim imieniu.
Dyrektor ITS
prof. dr hab. inż. Marcin Ślęzak
26 września 2024 roku