Akcja „Zmierz się z prędkością” zakończona
Zakończyła się akcja edukacyjno-informacyjna „Zmierz się z prędkością”, prowadzona na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju - Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Inicjatorom akcji udało się trafić z przekazem do ponad 300 tys. młodych Polaków oraz zebrać i opracować interesujące dane na temat ich stosunku do problemu nadmiernej prędkości. W ciągu 6 tygodni trwania projektu zrealizowane zostały działania offline i online. W przestrzeni publicznej oraz na wybranych uczelniach wyższych w Warszawie oraz w stolicach województw o najwyższym odsetku śmiertelnych ofiar na drodze, tj. Łodzi, Lublinie oraz Poznaniu, przeprowadzono niestandardową akcję informacyjną, zwracającą uwagę opinii publicznej na problem nadmiernej prędkości. Materiały eksponowane były w kilkunastu miejscach w całej Polsce, na wyższych uczelniach, dworcu PKP w Warszawie, podczas pikników oraz na festiwalu młodzieżowym Audio River w Płocku, gdzie przeprowadzono sondę uliczną. Ponadto na profilu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Włącz myślenie”, organizatorzy podjęli temat przestrzegania prędkości na drodze oraz udostępnili na Facebooku konkurs wiedzy, dotyczący prędkości. W konkursie wzięło udział 240 osób, a zwyciężczyni konkursu, p. Alicja z Kopic k. Grodka, spędzi wraz z osobą towarzyszącą weekend w Goteborgu, zwiedzając m. in. centrum bezpieczeństwa firmy Volvo.
- Z badań opinii publicznej przeprowadzonych na zlecenie Sekretariatu KRBRD w 2011 r. wynika, że 65% Polaków akceptuje nierespektowanie wyznaczonych limitów prędkości na drodze. Analogiczne badania przeprowadzone przez Sekretariat KRBRD w 2013 r. wykazały, że większość z nich to młodzi mężczyźni, dlatego edukacja młodych ludzi w tym obszarze jest dla nas priorytetem. Świadczy o tym chociażby przyjęcie przez Krajową Radę BRD „zarządzania prędkością” jako jednego z priorytetów Programu Realizacyjnego na lata 2014-2015 do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020. Jednocześnie uwzględniając grupę docelową (młodzi kierowcy) staraliśmy się wybrać takie kanały i narzędzia dotarcia, które są używane przez nich na co dzień i tym samy pozwolą nam dotrzeć do jak największej liczby osób. Stąd pomysł na akcję „Zmierz się z prędkością” i wykorzystanie w akcji niestandardowych narzędzi komunikacyjnych (akcja ambientowa zwracająca uwagę na problem) oraz wywołanie dyskusji w mediach społecznościowych powiedział Maciej Mosiej, sekretarz KRBRD.
W ramach akcji, na festiwalu AudioRiver w Płocku, przeprowadzono sondę uliczną, podczas której zapytano młodych ludzi o ich motywacje związane z szybką jazdą. Relację z sondy można znaleźć na profilu KRBRD na kanale Youtube.
Źródło: krbrd.gov.pl