Specjaliści mechaniki teoretycznej i stosowanej w ITS

W dniu 12 maja w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego goszczono członków Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej (PTMTS) - Oddział Warszawski. W spotkaniu wzięli udział między innymi: przewodniczący PTMTS prof. dr hab. inż. Zbigniew Kowalewski, przewodnicząca PTMTS Oddziału Warszawskiego dr hab. inż. Elżbieta Pieczyska oraz Dyrektor ITS dr hab. inż. Marcin Ślęzak.

Podczas spotkania przedstawiono trzy prezentacje:

  1. Działalność Instytutu Transportu Samochodowego – omówiona przez Dyrektor ITS;
  2. Mechanika ciała stałego w badaniach doświadczalnych Centrum Badań Materiałowych – wygłosił kierownik zakładu dr inż. Dariusz Rudnik;
  3. Wpływ usług inteligentnych systemów transportowych na poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) – zaprezentował Kierownik Centrum Telematyki Transportu dr inż. Tomasz Kamiński.

W ramach spotkania zaprezentowano również wybraną aparaturę badawczą ITS:

Centrum Badań Materiałowych:

  • zestaw pełzarek do badań w wysokiej temperaturze do 1000°C;
  • wysokoczęstotliwością dwuosiową maszynę elektrodynamiczną E10000;
  • system TMF dwuosiowy do zadawania programowalnych obciążeń mechanicznych i termicznych;
  • wielostanowiskowy zestaw stanowisk hydropulsacyjnych wyposażonych w wielkogabarytową platformę antywibracyjną;
  • serwohydrualiczne maszyny wytrzymałościowe jedno (8802) i dwuosiową (8874);
  • kolumnowy młot udarowy Dynatup 9250HV;
  • komorę temperaturową i piec wysokotemperaturowy (do 1200°C);
  • bezkontaktowy profilometr optyczny (Contour GT-K1);
  • systemy cyfrowej korelacji obrazu DIC do badań w makro (Aramis 4M) i mikroobszarach (Vic-3D Micro).

Centrum Ochrony  Środowiska

  • system do pomiaru emisji zanieczyszczeń z układu wydechowego pojazdów samochodowych wyposażony w układ poboru spalin ze zwężkami krytycznego przepływu CVS i60, pełnoprzepływowy tunel do pomiaru emisji masy cząstek stałych, zestaw analizatorów przystosowany do pomiarów niskich stężeń, jednorolkową hamownię podwoziową AVL-Zoellner, system automatyki pomiarów iGEM Vehicle;
  • komorę niskich temperatur wraz z hamownią podwoziową do badań emisji zanieczyszczeń z układu wydechowego pojazdów samochodowych w obniżonych temperaturach otoczenia;
  • komorę SHED do pomiarów emisji par paliwa z układu zasilania;
  • hamownię podwoziową do badań emisji zanieczyszczeń z motocykli i mopedów, system do pomiaru emisji zanieczyszczeń z układu wydechowego silników wyposażony w trzy hamulce asynchroniczne do badań silników w stanach nieustalonych, zestaw analizatorów do pomiarów stężeń przed i za reaktorem katalitycznym, system automatyki pomiarów Puma Open;
  • system do pomiaru emisji zanieczyszczeń z układu wydechowego silników wyposażony w trzy hamulce asynchroniczne do badań silników w stanach nieustalonych, zestaw analizatorów do pomiarów stężeń przed i za reaktorem katalitycznym, system automatyki pomiarów Puma Open;

Centrum Telematyki Transportu

  • symulatory wysokiej klasy: samochodu ciężarowego AS 1300 firmy (kabina Scania) oraz osobowego  AS 1200-6 (kabina Opel Astra III);

Zakład Procesów Diagnostyczno-Obsługowych

  • nowoczesną, okręgową stację kontroli pojazdów.
Ponadto, ze strony ITS, poprzez uczestnictwo w spotkaniu lub pokazy w laboratorium, uczestniczyły następujące osoby: dr inż. Tadeusz Szymczak (CBM), mgr inż. Adam Brodecki (CBM), mgr inż. Sławomir Tauber (COŚ), inż. Ewa Smoczyńska (CTT), Wojciech Wieczorek (AT), Anna Niedzicka (CTT).

Galeria

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close