Dyskusyjne Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych 2014
3 grudnia 2014 r. w Hotelu Warsaw Sofitel Victoria w Warszawie odbyło się największe spotkanie przedstawicieli branży likwidacji szkód komunikacyjnych. Organizator spotkania - Polska Izba Motoryzacji – zgromadził blisko dwustu gości z Polski i z zagranicy.
Forum po raz kolejny spełniło rolę platformy porozumienia między warsztatami samochodowymi a ubezpieczycielami. Dodatkowo wydarzenie okazało się bardzo owocne pod względem biznesowym, co podkreślali uczestnicy.
W tym roku program spotkania zawierał prezentacje dotyczące najciekawszych zagadnień dla rynku ubezpieczeń. Po raz pierwszy Polska Izba Motoryzacji zaprosiła do wystąpienia niekwestionowanych ekspertów rynku naprawczego z Holandii (Panów: Tona Hermusa i Ceesa Klaassen z Thimms), którzy przedstawili rozwiązania funkcjonujące w krajach Beneluksu, a także z sukcesem wprowadzone w Chorwacji i Republice Południowej Afryki. Prelegenci przedstawili również propozycje rozwiązań dla rynku polskiego. Wystąpienie zagranicznych gości zakończył apel o potrzebę współpracy, tworzenia przejrzystych regulacji oraz niezbędnego partnerstwa.
Interesującym punktem programu była prezentacja dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego - dr hab. inż. Marcina Ślęzaka, który przedstawił wyniki badań części motoryzacyjnych, odpowiadających za bezpieczeństwo w pojazdach. Wnioski płynące z analiz ITS dowodzą, jak ważny jest dobór odpowiedniego rodzaju części do naprawy i jaki procentowy udział części dostępnych na rynku nie spełnia obowiązujących norm.
Uwagę uczestników przykuła także prezentacja country managera międzynarodowej organizacji GiPA, Pana Marka Garlickiego, podczas której można było zapoznać się z wnioskami badań, dotyczącymi zachowania klientów (m.in. jaki rodzaj warsztatu wybierają, jak często odwiedzają serwisy i czy zgłaszają szkody).
Partner merytoryczny konferencji - firma PZU (reprezentowana przez Pana dyrektora Radosława Bedyńskiego oraz prezesa zarządu PZU Pomoc, Pana Grzegorza Golucha) - prezentował najnowsze rozwiązania z zakresu likwidacji szkód, własną wypożyczalnię samochodów oraz nowoczesną platformę obsługi klienta i komunikacji z warsztatem, uwzględniającą także zakup części. Przedstawiciele PZU omówili również nowe rozwiązania w procesie obsługi klienta, polegające na możliwości „podglądu” procesu naprawy samochodu.
Bardzo ciekawy materiał został także przedstawiony przez drugiego z partnerów merytorycznych Forum, czyli Volkswagen Group Poland. Pan Wojciech Merło z VGP zaprezentował film pokazujący skutki naprawy samochodu według nieaktualnej technologii i na nieoryginalnych częściach. Przedstawione na filmie wyniki dowodziły roli odpowiednich części i technologii naprawy dla bezpieczeństwa użytkowania pojazdu. VGP przybliżył także informacje na temat sieć swoich warsztatów blacharsko-lakierniczych (Centra Napraw Powypadkowych), w których wprowadzono najwyższe standardy obsługi.
Jedną z najbardziej oczekiwanych prezentacji podczas Forum było też wystąpienie mec. Olgierda Porębskiego na temat zmian prawnych, jakie nakłada na warsztaty nowa ustawa konsumencka.
Więcej informacji: Polska Izba Motoryzacji