V forum marketingu instytucji naukowych i badawczych
W dniach 20-21 listopada 2014 roku Instytut Lotnictwa w Warszawie zorganizował V edycję forum, które stało się okazją do podjęcia dyskusji i wymiany poglądów w dziedzinie marketingu instytucji naukowych i badawczych.
Forum marketingu to cykliczne wydarzenie, w ramach którego pracownicy instytutów badawczych, uczelni wyższych i przedsiębiorstw zainteresowanych poszerzeniem wiedzy oraz rozwojem kompetencji mają okazję spotkać się z wybitnymi autorytetami, czołowymi naukowcami oraz praktykami w dziedzinie marketingu z całej Europy. Wśród tegorocznych prelegentów znaleźli się profesorowie i wykładowcy akademiccy, pracownicy instytucji badawczych i naukowych oraz praktycy z Polski, Chorwacji, Słowenii i Grecji.
Celem Forum jest prezentacja najnowszych wyników badań oraz rozwiązań praktycznych stosowanych przez instytucje naukowe i badawcze m.in. instytuty, uczelnie, parki technologiczne z całej Europy.
Wydarzenie stwarza nie tylko możliwość poznania aktualnych trendów, nowych narzędzi, strategii w marketingu instytucji naukowych i badawczych, ale stanowi okazję do wymiany poglądów i nawiązania nowych kontaktów.
Tegorocznemu forum towarzyszyła także prezentacja wydawnictw wpisujących się w temat spotkania.
Po raz pierwszy Forum było transmitowane na Twitterze. Organizatorzy relacjonowali przebieg konferencji w języku polskim i angielskim oraz za pomocą zdjęć. Swoje komentarze zamieszczali także uczestnicy Forum. Strumień informacji był widoczny nie tylko dla użytkowników Twittera, ale również dla gości konferencji – tweety wyświetlano na ekranie widocznym dla prelegentów oraz osób zasiadających w auli. Niewątpliwym sukcesem tweet-relacji było to, że z informacjami przesyłanymi na bieżąco z konferencji zetknęło się ponad 19 tysięcy unikalnych użytkowników! (zapis z tweet-relacji).
Organizatorzy wydarzenia zapraszają wszystkich zainteresowanych marketingiem instytucji naukowych i badawczych na przyszłoroczną konferencję, która odbędzie się 19-20 listopada 2015 roku w Instytucie Lotnictwa w Warszawie. Formuła wydarzenia zostanie wzbogacona o panele dyskusyjne po każdej sesji tematycznej oraz warsztaty.
***
Patronat honorowy nad V edycją forum objęło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwo Gospodarki. Partnerem merytorycznym było Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Nauki oraz Index Copernicus International. Patronat medialny objęły periodyki: Marketing w praktyce, Marketing Rynek, Marketing przy kawie, Nowoczesna firma, a także Polskie Stowarzyszenie Dziennikarzy Naukowych oraz portal newsline.pl.
Galeria zdjęć oraz wideorelacja z wydarzenia znajdują się tutaj