Baza laboratoryjna
W Centrum Telematyki Transportu ITS realizowane są badania przy wykorzystaniu urządzeń do badań psychologicznych aspektów funkcjonowania kierowcy, w tym:
Standardowej aparatury do badania czasów reakcji, koordynacji wzorkowo ruchowej.
Wiedeńskiego System Testów (WST) dającego możliwość badania m.in. sprawności intelektualnej, czasów reakcji, uwagi, widzenia peryferycznego, koordynacji i procesów poznawczych, antycypacji czasowo-ruchowej.
Testów Test2Drive które stanowią jedno z najnowszych rozwiązań z zakresu psychologii transportu jakie Centrum posiada w swojej ofercie. Komputerowo wspomagany system testów psychologicznych umożliwia zbadanie wszystkich kluczowych, wymaganych od kierowców cech i obszarów, takich jak sprawność psychomotoryczna, sprawność intelektualna, procesy poznawcze i osobowość.
Aparatu Functional Vision Analyzer (FVA). Jest to urządzenie do zaawansowanego badania narządu wzrokowego z funkcją kontrastomierza, służące do badania widzenia kontrastu, którego zaburzenie objawiać się może w warunkach nocnych pod postacią tzw. „kurzej ślepoty”. Aparat posiada możliwość badania steropsji oraz określania progu wrażliwości receptora wzrokowego z użyciem pierścienia Landolta.
Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej psychologii, Centrum Telematyki Transportu posiadając również: aparaturę do badania fizjologicznych aspektów funkcjonowania kierowcy (aparat do elektrokardiografii – EKG, aparat do pomiaru reakcji skórno-galwanicznej – GSR, aparat do badania oddechu i elektromiograf - EMG) prowadzi badania z zakresu obciążenia emocjonalnego, poziomu stresu, stopnia pobudzenia organizmu, czujności, napięcia emocjonalnego i zmęczenia. Badania te pozwalają na wnioskowanie o wielu nieprawidłowościach oraz ogólnym funkcjonowaniu człowieka za kierownicą. Centrum posiada także aparat EEG z modułem biofeedback, który daje możliwość rejestracji czynności mózgowej kierowcy podczas wykonywania czynności związanej z prowadzeniem pojazdu. Zastosowanie EEG w warunkach na symulatorze oprócz wizualnej oceny zwykłych parametrów opisu (zapis prawidłowy/nieprawidłowy), pokazuje skłonność do zasypiania w trakcie monotonnej jazdy. W Centrum wykorzystuje się je w badaniach naukowych mikrosnu czy systemów wykrywania zmęczenia kierowcy.