„Reaktory katalityczne w pojazdach samochodowych”

Reaktory katalityczne w pojazdach samochodowych” to monografia autorstwa prof. dr hab. inż. Stanisława Kruczyńskiego oraz prof. dr hab. inż. Marcina Ślęzaka, która stanowi interdyscyplinarne ujęcie zagadnień wynikających z usuwania substancji szkodliwych za pomocą reaktorów katalitycznych ze spalin silników o zapłonie iskrowym i samoczynnym stosowanych w pojazdach samochodowych. Zakres pracy, ze względu na wymagania objętościowe, musiał być ograniczony do omówienia podstawowych zagadnień związanych z budową i eksploatacją reaktorów katalitycznych.

W monografii przedstawiono podstawowe zagadnienia katalizy heterogenicznej, w tym etapy katalitycznej reakcji heterogenicznych, zjawiska dyfuzji i adsorpcji gazów oraz reakcje kontaktowe. Scharakteryzowano budowę reaktorów samochodowych, w tym kinetykę reakcji katalitycznych, przepływ masy gazów w reaktorze oraz konwersję substancji szkodliwych. Przedstawiono charakterystyczne cechy budowy i problemy eksploatacyjne reaktorów utleniających i trójfunkcyjnych oraz reaktorów pułapek tlenków azotu i reaktorów selektywnie redukujących tlenki azotu. Zasygnalizowano możliwości wspomagania pracy reaktorów zimną plazmą. Omówiono również sensory sterujące i monitorujące pracę reaktorów katalitycznych.

Więcej informacji

 

Używamy plików cookies i podobnych technologii w celach reklamowych, statystycznych, identyfikacyjnych. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu i jednocześnie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zawsze możesz zmienić swoje ustawienia przeglądarki wyłączając obsługę cookies. Informujemy, że wyłączenie plików cookies, utrudni korzystanie z naszej witryny lub może uniemożliwić jej poprawne działanie na Twojej przeglądarce.
Zgadzam się
close