Polityka jakości w ITS
Podstawowym obszarem działania Instytutu Transportu Samochodowego są badania naukowe, prace rozwojowe i wdrożeniowe oraz usługi, a także działania związane z certyfikacją osób, wyrobów i usług oraz inspekcjami w obszarze bezpieczeństwa w transporcie i ruchu drogowym, oddziaływania na klimat i środowisko, informatyzacji transportu i ekonomiki transportu drogowego. Głównym celem tych działań jest opracowanie nowych rozwiązań technicznych (w tym możliwości stosowania nowoczesnych materiałów w transporcie), organizacyjnych i ekonomicznych w wymienionych dziedzinach.
Strategicznym celem Dyrektora ITS jest zapewnienie zleceniodawcom rzetelnych i obiektywnych wyników prac prowadzonych zgodnie z przyjętymi zasadami, gwarantującymi ich odpowiednio wysoki poziom merytoryczny. Cel ten realizowany jest poprzez:
- ustawiczne podnoszenie kwalifikacji niezależnego, wysoce etycznego personelu,
- rozwój zaplecza laboratoryjno-technicznego,
- zapewnienie bezpieczeństwa informacji, na każdym etapie ich przetwarzania,
- prowadzenie działalności w sposób bezstronny i nie uleganie naciskom komercyjnym, finansowym i innym zagrażającym bezstronności,
- prowadzenie działalności w sposób przeciwdziałający wystąpieniu zachowań korupcyjnych,
- terminowe wykonywanie prac.
Szczegółowe cele jakościowe określane są w trakcie spotkań kierownictwa oraz przeglądów zarządzania. System Zarządzania Jakością zapewnia spójność działań wszystkich komórek organizacyjnych Instytutu i opiera się również na sprawnie funkcjonujących systemach w akredytowanych laboratoriach badawczych, w jednostkach certyfikujących oraz w jednostce inspekcyjnej.
Zobowiązuję wszystkich pracowników do znajomości niniejszej polityki, jej przestrzegania oraz do stosowania zasad ustalonych w obowiązujących dokumentach systemowych. Wdrożony System Zarządzania Jakością jest zgodny z normą PN-EN ISO 9001:2015-10. System jest stale doskonalony dzięki poddawaniu go systematycznym auditom i przeglądom.
Za prawidłowe funkcjonowanie Systemu Zarządzania Jakością odpowiada Pełnomocnik Dyrektora ds. Jakości, działający w moim imieniu. W działaniach tych Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości wspiera Zakład Certyfikacji, Normalizacji i Jakości.
Dyrektor ITS
prof. dr hab. inż. Marcin Ślęzak
24 września 2021 roku
- Autor artykułu
- Mikołaj Krupiński
- Artykuł opublikowany
- 2019-08-13 10:55:05
- Ostatnia zmiana
- 2021-10-19 12:19:26
- edycja
- 2021-10-19 12:19:26: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2021-10-19 12:19:13: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2021-10-19 12:18:58: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2021-10-19 12:18:53: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2019-08-20 12:23:33: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2019-08-20 12:23:14: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2019-08-13 09:05:36: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2019-08-13 08:56:55: Mikołaj Krupiński
- edycja
- 2019-08-13 08:55:31: Mikołaj Krupiński